Joga u trudnoći kao odlična priprema za lakši porođaj

Da li se joga preporučuje trudnicama?

Joga je odličan način da žena ostane aktivna i elastična i tokom drugog stanja. S obzirom na to da se u toku joge uči pravilno disanje i držanje, brojne su koristi od ovih vežbi. Poboljšava cirkulaciju, smanjuje jutarnje mučnine, napetost i neraspoloženje, smanjuje oticanje nogu, poboljšava varenje, povećava energiju i izdržljivost. Vježbe joge pred porođaj pomažu da se opuste mišići grlića materice, što olakšava i ubrzava porođaj.


Ukoliko imate bilo kakve nedoumice, u vezi sa vježbanjem, konsultujte se sa svojim ginekologom i instruktorom za jogu, jer će vas oni najbolje posavjetovati i riješiti Vam sve dileme.

Da li je bezbjedno raditi vježbe joge tokom drugog stanja?

Izbegavajte neudobne položaje koji Vam ne prijaju dok ih radite

Da, s tim da postoje neki položaji koje treba izbjegavati. Zbog toga bi bilo dobro da vježbanje praktikujete uz nadzor instruktora, naročito ukoliko ste početnik. Ako odranije vježbate, konsultujte se sa instruktorom ukoliko imate bilo kakve nedoumice. Takođe, izbegavajte položaje koji Vam ne prijaju ili se ne osećate dobro dok ih radite. Ukoliko osetite mučninu ili bilo kakav bol tokom ili nakon joge odmah prekinite sa vježbanjem i konsultujte se sa ljekarom.

Da li mogu da vježbam tokom svih devet mjeseci?

Vježbe joge namenjene trudnicama kombinuju vježbe istezanja i jačanja tela. Na taj način se povećava snaga i izdržljivost, pa je ovo odlična vežba koja vas priprema za fizičke, emotivne i mentalne zahtjeve trudnoće i porođaja. Položaji tokom vežbanja modifikovani su za sve faze trudnoće pa je možete praktikovati tokom svih devet mjeseci, ali bi najbolje bilo raditi vježbe sa instruktorom.

Ne treba raditi vježbe koji previše naprežu stomačne mišiće (jer stomak treba sve vreme da bude opušten) i pritiskaju matericu, a treba izbjegavati i tijesna uvrtanja i savijanja unazad, kao i obrnute položaje (stoj na glavi, ramenima).

 

Nikada prije nisam vežbala jogu, da li mogu da počnem u toku trudnoće?

Ukoliko nikada ranije niste vježbali jogu, u trudnoći možete da počnete, ali isključivo uz nadzor instruktora, koji će vas uputiti koji tip vježbi smijete da radite i kako da ih radite ispravno. Izbegavajte da koristite priručnike i snimke vježbi, zbog toga što niko ne može da Vas kontroliše da li radite ispravno.

 

Šta mi je potrebno od opreme za vježbanje joge?

Veoma je važno da nosite udobnu odeću, u kojoj slobodno možete da se krećete. Pamuk i likra su najbolji izbor. Osim toga, trebalo bi poneti hasuru za pod koja se ne kliže, kako bi spriječili povrede. Ukoliko želite dodatnu udobnost, preko hasure možete staviti ćebe ili deblji peškir.

 

U kojim slučajevima se ne preporučuje joga?ežbe disanja, opuštanja i meditreporučuju se svim trudnicama

U nekim slučajevima treba izbegavati vežbanje joge ili određene položaje. Pa tako trudnice koje nose dvije ili više beba, imaju povišeni pritisak ili neku ozbiljniju bolest, imale su prijevremene porođaje ili spontani pobačaj (u drugom tromesečju), ili imaju vaginalno krvarenje ili spuštenu posteljicu ne bi trebalo da vježbaju. Međutim vježbe disanja, opuštanja, kao i meditacija, preporučuju se svim trudnicama, bez ograničenja.

Koje položaje treba izbjegavati?

•    Naprezanje i uvrtanje, naročito u predjelu stomaka treba izbjegavati
•    Izbjegavajte obrnute položaje (stoj na glavi, rukama ili ramenima)
•    Treba izbegavati položaje koji naprežu stomačne mišiće ili pritiskaju karlicu

•    Ležanje na stomaku se ne preporučuje, naročito nakon prvog trimestra, ali ni ležanje na leđima
•    Tokom položaja gdje je potrebno balansiranje, vodite računa da vam je udobno i da Vam ne predstavlja napor

Savjeti za vježbanje po tromjesečjima

Prvo tromjesečje:

U prvom tromjesečju neophodno je pažljivo vježbati i što više se odmarati između i na kraju vježbi. Slušajte svoje telo i prepoznajte kada je vrijeme da zastanete i odmorite se. Također, završne vježbe opuštanja, umjesto na leđima, ležite na boku, da ne bi vršili pritisak na krvni sud koji nosi krv iz materice ka srcu. Takođe, ne zaboravite da pijete dovoljne količine vode prije, u toku i nakon vježbanja.

Drugo tromjesečje:

U drugom tromjesečju se osjeća priliv energije, nakon blagog pada u prvom tromesečju. Ipak, prilikom stojećih položaja treba se pridržavati za stolicu ili zid, jer se može desiti da vam se iznenada zavrti u glavi. Ležanje na stomaku i na leđima se ne preporučuju i u ovom periodu se uvodi najviše zamjena za određene položaje, kako bi se izbjeglo naprezanje.

Treće tromjesečje:

U trećem tromjesečju posebna pažnja se posvećuje tehnikama disanja. Problem može da predstavlja održavanje balansa, pa se uvijek treba pridržavati za zid ili stolicu.Sve vježbe rade se lagano i pažljivo, uz produžen period odmora, a akcenat je na položajima koji otvaraju kukove.

(bebac.com)

18
Jan

Kuhinja je mjesto gdje ima puno toplote

Boje u našem životu igraju veoma važnu ulogu, one djeluju...

19
Jan

...

21
Jan

Dnevna soba - blago u našem “carstvu”

Koliko truda uložimo u našu dnevnu sobu, toliko će nam se...

21
Jan

Dnevni boravak za početnike

Dnevna soba. Kako to samo lijepo zvuči. Pogotovo nakon sveg...

21
Jan

Gledanje nogometnih prijenosa opasno po zdravlje

Mnogi misle da je gledanje Svjetskog nogometnog prvenstva u ...

Balkon

Dječija soba

Spavaća soba

Dnevna soba

Virtual Tour

Kuhinja